INNAN OCH EFTER BESÖK
Här nedan finner du information kring ett besök hos oss
Bra att veta inför besöket hos oss!
För att boka tid hos oss ringer du till vår reception, du hittar telefonnummer och öppettider till våra kliniker längst ner på denna sida.
Ha gärna ditt eget schema tillgängligt när du ringer in för att boka en tid. Det är bra om du själv, eller någon som känner djuret väl, följer med in till besöket så att djuret känner sig tryggt och samtidigt ser till att ni kan svara på frågor om djurets symtom: när de började och hur de utvecklats samt informerar om djurets vanor. Om du har svårt att hålla eller hantera djuret får du gärna berätta det för oss vid bokning så att vi som personal kan hjälpa dig som djurägare på bästa sätt.
När du kommer till oss:
Anmäl dig alltid i receptionen innan du sitter ner, så vi vet att ni har kommit.
Minska smittspridning
Har ditt djur hosta, klåda, kräkningar eller diarré är det viktigt att du lämnar djuret i bilen när du går in och anmäler dig i receptionen. Där får du vidare information om vart du ska gå in.
Efter besöket
Du får ofta med dig ett hemgångsråd med skriftliga råd angående ditt djurs behandling.
Tveka aldrig att ringa om det är något som oroar dig. Ni når oss säkrast via telefon måndag-fredag kl. 07.00-22.00 på 010-4509850
Är ärendet akut?
Kontakta vår jour mellan 22.00-07.00: 0970 108 05
Vill Du ge oss Din feedback?
Fyll i vårat formulär, så kontaktar vi dig!
Betalning
Vi samarbetar med Direktregleringsportalen och Swedbank pay. Efter ditt besök kan vi hjälpa dig med direktreglering mot ditt försäkringsbolag (295:-) Därefter får du en länk så du kan godkänna din betalning var du än befinner dig, eller så kan du även välja delbetalning via Swedbank i fall du önskar det.
Vi kan även erbjuda räntefri avbetalning i upp till 12 månader via vår samarbetspartner Human finans. Kraven för det är att man ska ha svenskt personnummer, vara minst 18 år, ha en deklarerad inkomst samt inte ha några betalningsanmärkningar.
Du som är 65+ får även 10% rabatt i kassan på allting, under hela erat medlemskap i kundklubben Våra Vänner.
Avbokning
Vid avbokning inom 24 timmar innan bokat besök tar vi ut en avgift på 800kr. För operation gäller 48 timmar, och en avgift på 20% av det beräknade beloppet, dock minst 2000kr. För att av- eller omboka besöket går det bra att mejla oss. OBS! Avbokningar under helgen gäller ej för operationer på exempelvis måndagen.
Har Du frågor angående Din faktura?
Fyll då i vårat formulär, så kontaktar vi dig!
Öppettider Kliniker
BODEN
mån – fre: 08.00 – 16.30
Tel (07.00 – 22.00): 0921 – 107 07
Bränslanvägen 7, 961 38
ARVIDSJAUR
mån – fre: 08.00 – 16.30
Tel (07.00 – 22.00): 0960 – 240 40
Storgatan 6C, 933 31
LULEÅ
mån – fre: 08.00 – 22.00
Tel (07.00 – 22.00): 0920 – 217 000
Gammelstadsvägen 17, 973 34
SKELLEFTEÅ ANDERSTORG
mån – fre: 08.00 – 22.00
Tel (07.00 – 22.00): 0910 – 560 04
Anderstorg 2, 931 57
skelleftea@
SKELLEFTEÅ SÖDRA JÄRNVÄGSGATAN
mån – fre: 08.00 – 16.30
Tel (07.00 – 22.00): 0910 – 560 04
Södra Järnvägsgatan 50, 931 32
reception@gbdjurklinik.se
PITEÅ
mån – tor: 08.00 – 16.30
fre: 08:00-16:00
Tel (07.00 – 22.00): 0911 – 101 80
Storgatan 80, 941 62
info@dinvetpitea.se
KIRUNA
mån – fre: 08.00 – 16.30
Tel (07.00 – 22.00): 0980 – 74 400
Österleden 22B, 981 42
GÄLLIVARE
mån – fre: 08.00 – 16.30
Tel (07.00 – 22.00): 0970 – 108 00
Oljevägen 11, 982 38
JOKKMOKK
ons: 10.00 – 15.00
(Lunchstängt: 12.00 – 13.00)
Tel (mån-fre 07.00 – 22.00): 0971 – 103 30
Köpmangatan 21, 962 32
jokkmokk@lapplandsdjurklinik.se
UMEÅ
Tel (07.00-22.00): 090-52 277
Björnvägen 9, 906 40